Gourmet Coffee’s Handelsbetingelser

Sidst opdateret: 12.12.2023

Salgs- og leveringsbetingelser for www.gourmetcoffee.dk ejes og drives af:

Gourmet Coffee
Egholm 4
3200 Helsinge
Cvr. nr. 42167282
Tlf. 2046 9798
info@gourmetcoffee.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle køb af varer foretaget på www.gourmetcoffee.dk til levering i Danmark.

I. Priser

Hos Gourmet Coffee er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

II. Bestilling

Der kan bestilles varer/ydelser hos Gourmet Coffee via vores webshop: www.gourmetcoffee.dk, via telefon: 2046 9798 og mail: info@gourmetcoffee.dk.

Alle kontrakter indgås på dansk.

Du vælger de varer, du vil købe og lægger dem i “Kurv”. Du kan også løbende tjekke indholdet samt prisen på varerne. Når du er klar til at bestille, skal du indtaste dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer, vælge betalingsform og leveringsform. Du kan ændre indhold i “Kurv” helt frem til, at du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen “Gå til betaling”.

Vi tager forbehold for pris- og trykfejl på vores webshop og forbeholder os retten til at annullere ordren, hvis der er tale om en væsentlig og/eller tydelig fejl.

III. Betaling

Vi tilbyder sikre og bekvemme betalinger med Stripe. Med Stripe kan du trygt og hurtigt fuldføre dine køb online. Vores handelsbetingelser sikrer, at dine betalingsoplysninger behandles fortroligt, og du kan have tillid til, at dine transaktioner er beskyttet.

IV. Levering til Danmark

Vi tilbyder bekvem og pålidelig levering med PostNord Home og PostNord Collect. Med PostNord Home kan du nyde den praktiske levering direkte til din dør, mens PostNord Collect giver dig fleksibiliteten til at afhente din pakke fra det nærmeste udleveringssted, når det passer dig bedst. Vores handelsbetingelser sikrer, at du modtager dine produkter sikkert og effektivt, uanset om du foretrækker levering derhjemme eller afhentning i nærheden.

Alle varer hos www.gourmetcoffee.dk er normalt lagervarer og leveres indenfor 1-2 hverdage. Ved eventuelt udsolgte varer, vil du selvfølgelig blive kontaktet med det samme.

Vi sender dig et trackingnummer via e-mail, når ordren afsendes fra vores lager. Dette kan du bruge til at følge din pakke.

Når din pakke er ankommet til den valgte pakkeshop, har du 7 dage til at afhente den. Hvis ikke pakken bliver afhentet indenfor 7 dage, sendes pakken retur til os. Bemærk at der kan forekomme ændringer i forbindelse med julehandlen.

Har du valgt levering til din hjemmeadresse, og du ikke er hjemme, når buddet kommer forbi, vil du modtage en e-mail eller sms med beskeden om, at du kan afhente din pakke i din lokale pakkeshop. Har PostNord ikke registeret dit telefonnummer, ligger de en seddel i postkassen.

I tilfælde af at den valgte pakkeshop er fyldt op, vil PostNord levere pakken til en anden pakkeshop i nærheden. Du vil få besked om dette direkte fra PostNord. Gourmet Coffee kan ikke gøres ansvarlig for levering af pakke i anden pakkeshop end den ønskede. PostNord har hjemmel til at levere til anden pakkeshop, hvis der er pladsmangel i den valgte pakkeshop.

V. Transportskade

Har din pakke været ude for en transportskade? Sådan skal du forholde dig.

Modtager du en pakke med synlige udvendige skader skal du gøre følgende:

Først og fremmest opfordrer vi dig til at afvise pakken ved modtagelsen/afhentning i pakkeshoppen. Pakken sendes da tilbage til os, og vi opretter en sag med transportøren og sender straks en ny ordre til dig, således du ikke bliver ulejliget med en defekt vare.

Modtager du en pakke, som er intakt, men hvor der er skader på varen, skal du gøre følgende:

Du skal anmelde dette skriftligt til os indenfor 24 timer fra du modtager din pakke. Anmeldelsen sendes via dette transportskadeskema hvor du også skal vedhæfte billeder af pakken. Vigtigt: Vi kan ikke behandle din sag før følgende billeder er vedhæftet:

  • Foto af alle 4 udvendige sider af pakken.
  • Foto af pakken indvendig.
  • Foto af skade(r) på varen.

Når du har udfyldt skemaet og vedhæftet billeder, får vi en mail med sagen, og der sendes selvfølgelig også en kopi til dig. Du vil blive kontaktet hurtigst muligt angående det videre forløb.

Skulle du mod forventning modtage en vare uden en manual på et skandinavisk sprog, så er det vigtigt, at du kontakter os hurtigst muligt. Herefter vil vi sende den til dig. Hører vi ikke andet, går vi ud fra, du har modtaget manualen på skandinavisk sprog.

Det er vigtigt, at du ikke tager det skadede produkt i brug før, at du har hørt fra os.

VI. Fortrydelsesret

Du har som forbruger altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten.

Bemærk: Køber du en espressomaskine, kaffebrygger eller lign. maskine (som kan kategoriseres som køkkenmaskine) på www.gourmetcoffee.dk eller i vores showroom og tager den i brug, kan købet ikke fortrydes jf. Forbrugerombudmandens notat om, at køkkenmaskiner ikke må udsættes for praktiske test.

“Kommissionen udtaler endvidere, at en forbruger ikke vil kunne udføre software konfiguration af en computer(2). Også fjernelse af mærker i tøj vil ligge ud over, hvad man normalt har lov til i en forretning. Husholdningsmaskiner – fx køkkenmaskiner – må ikke udsættes for praktiske tests.”

Ønsker du at fortryde dit køb, selvom du har taget varen i brug, vil der være tale om en værdiforringelse af varen, og vi vil derfor som minimum fratrække 30% af varens pris. Dog minimum 1.500 kr. Det vil være op til os at afgøre, om vi kan hjælpe dig med at sælge maskinen som brugt. Hvis du vil gøre brug af dette, bedes du rette henvendelse til os på info@gourmetcoffee.dk. Herefter hører du fra os i forhold til det videre forløb.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, hvis din ordre skulle være delt op i flere forsendelser. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges firsten til den følgende hverdag.

Du skal indenfor 14 dage fra modtagelse give os skriftlig besked på, at du ønsker at fortryde dit køb. Beskeden skal sendes til os via e-mail til info@gourmetcoffee.dk, ved at benytte standardfortrydelsesformularen.
Print skemaet og vedlæg det i pakken, så vi kan mindske behandlingstiden. Hvis du ikke har mulighed for at printe, så vedlæg en seddel med dit fulde navn, telefonnummer og ordrenummer.

Ved køb af pakketilbud (fx pakke bestående af en stempelkande + en Kaffekværn til en samlet pris) kan du kun fortryde hele ordren og ikke blot en del af pakken. Modtager vi kun en del af pakken retur fra dig, vil de øvrige varer i pakken blive faktureret til fuld pris. Hvis ordren ved returneringer beløbsmæssigt kommer under grænsen for fragtfri, vil fragtprisen blive fratrukket refunderingen, da vi kun tilbyder fragtfri levering over 699 DKK.

Varer undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af alle former for fødevarer og drikkevarer.
  •  Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Det vil sige har et produkt været taget i brug, tages det ikke retur.
  •  Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.
  • Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Der debiteres 149 DKK i returfragt ved ikke afhentede varer i pakkeshoppen. Dette er prisen på fragten tilbage til os.
  • For erhvervskunder yder vi ingen fortrydelsesret medmindre andet skriftligt er aftalt mellem kunden og Gourmet Coffee. Erhvervskunder betragtes som private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.

Hvis man nægter modtagelse af en palleforsendelse, så er returfragten 1000 kr., som debiteres ved behandling.

VII. Returnering

Hvis du fortryder et køb, skal varerne sendes retur til:
Gourmet Coffee
Egholm 4
3200 Helsinge

Du skal sende varerne forsvarligt indpakket retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du har selv ansvaret for pakken, indtil vi modtager den. Det er vigtigt, at du sender varen som pakkepost, så det er muligt for dig at spore pakken. Gem derfor din kvittering for afsendelse, fx trackingnummer. Du skal selv betale for udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder et køb. Før du sender en vare retur, skal du først udfylde og indsende et returnerings skema. Efter vi har modtaget skemaet, vil du modtage en email fra os, hvordan du videre skal forholde dig.
For at mindske behandlingstiden bedes du vedlægge ordrebekræftelse eller blot en seddel med dit fulde navn, telefonnummer og ordrenummer.

For at du er sikker på at modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Manglende original emballage kan nemlig udgøre en værdiforringelse af varen. Emballagen skal derfor sendes med retur, for at betingelserne for fortrydelsesretten er opfyldt.

Uåbnede og ubrugte varer refunderes 100%.

Du kan dog helt eller delvist miste dit købsbeløb, hvis varens værdi er forringet, fordi du reelt har taget varen i brug, den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den. Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde som de fungerer på. Du har ikke fulgt de begræsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.
Vi overfører beløbet tilbage til samme betalingsmiddel, som blev brugt i den oprindelige transaktion. Med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Ved refundering til en anden konto fratrækkes et gebyr på 250 DKK. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen retur og besigtiget den.

VIII. Varer købt som gaver og gavekort 

Du kan benytte gavekortet som betaling på www.gourmetcoffee.dk

Gavekortet er gyldigt i 1 år. Den maksimale værdi et gavekort udstedes på er 5.000 DKK.

Gavekortet skal betragtes som kontanter. Det betyder at bortkomne eller misbrug af gavekortet er dit ansvar og din risiko. Du skal således selv bære eventuelle tab i den forbindelse. Bortkomne gavekort eller misbrug af gavekortet erstattes derfor ikke af Gourmet Coffee. Gavekortet kan ikke spærres, hvis det bortkommer.

IX. Reklamation 

Du har 24 måneders reklamationsret (6 måneders garanti og 18 måneders reklamationsret). Alle varer købt på www.gourmetcoffee.dk er omfattet af købsloven, herunder mangelreglerne. Det indebærer retten til at få en mangelfuld eller defekt vare repareret, ombyttet, refunderet eller til nedsat pris, afhængig af den konkrete sag. Fejl og mangler må ikke være opstået i forbindelse med uhensigtsmæssig brug eller anden adfærd som kan resultere i skader. I sådanne tilfælde frafalder reklamationsretten.

Reklamationsretten er begrænset på de naturlige sliddele på espressomaskiner og kaffekværme. Ingen sliddele eller almindelig slidtage er reklamationsberettigede, hverken i den 6 måneders garantiperiode eller den 18 måneders reklamationsperiode. Pakninger, o-ringe, forkromning på portafiltre mm. hører under sliddele.

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen eller manglen ved varen. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved berettiget reklamation betinges det, at varen er i original emballage, da vi ikke tør tage ansvaret for transport i alternativ emballage. Hvis du ikke har den originale emballage bedes du selv indsende maskinen til service og vi vil, hvis reklamationen er berettiget, godtgøre rimelig fragtudgifter (49 DKK). Er reklamationen ikke noget, der falder indenfor reklamationsretten, men i stedet noget som kan henføres til manglende vedligeholdelse eller fejlagtig brug, vil fragtudgiften ikke blive godtgjort. Har vi afhentet produktet på adressen, vil fragtudgiften blive fratrukket sammen med reparationsudgiften.

Såfremt Gourmet Coffee ved modtagelsen af reklamationen ikke kan forefinde fejl på varen, vil kunden ikke blive godtgjort varens værdi. Det er derfor vigtigt, at du som kunde bekriver fejlen så korrekt som muligt. Hvis en vare indsendes til service, og vi ikke kan konstatere fejl på produktet, ser vi os nødsaget til at fakturere dig som kunde for et UNDERSØGELSESGEBYR til dækning af teknikkerens arbejdstid (599 DKK).

Som erhvervskunde har du 6 måneders garanti og 6 måneders reklamationsret.

Hvis du ønsker at reklamere skal du gøre følgende: Du bedes udfylde vores serviceskema hvor du så præcist som muligt beskriver problemet eller fejlen. Herefter vil vi straks kontakte dig og aftale det videre forløb. Serviceformularen skal udfyldes før vi kan behandle din reklamation. Medsend meget gerne en kopi af købsfakturaen. Husk at få en kvittering for afsendelsen.

Varen indsendes til følgende adresse og kun efter forudgående aftale:
Gourmet Coffee
Egholm 4
3200 Helsinge
Mrk. Reklamation

X. Klagemuligheder 

Ønsker du at klage over dit køb, skal du kontakte os på tlf. 2046 9798 eller på info@gourmetcoffee.dk. Skulle vi mod forventning ikke finde en løsning  på problemet, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du finder deres portal her.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her.

XI. Persondatapolitik og GDPR politik

For at kunne handle hos www.gourmetcoffee.dk skal du som minimum oplyse:

  • Dit fulde navn
  • Din adresse
  • Din e-mail
  • Dit telefonnummer

Ovenstående personoplysninger skal vi bruge for at være i stand til at gennemføre en ordre til dig. Registeringen sker ved, at de indtastede oplysninger automatisk placeres i vores systemer. Vi videregiver kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Vi samarbejder med en række virksomheder, som opbevarer og behandler disse data. Virksomhederne (fx fragtleverandøren) behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Personoplysninger sælges eller videregives ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Alle personoplysninger opbevares i minimum 5 år jævnfør bogføringsloven, hvor du har mulighed for at anmode om sletning eller indsigt af dine informationer, som vi har lagret. Vi gemmer bl.a. oplysninger for at kunne behandle reklamationer, garanti og lign. i tilfældet af at dette skulle opstå. Personoplysninger lagres i en kundedatabase, og disse er beskyttet med login og kan kun tilgås af ansatte hos Gourmet Coffee.

I tilfældet af at du har tilmeldt dig vores nyhedsmail, vil oplysningerne også deles med vores nyhedsmailsprogram for, at vi kan masseudsende disse mails.

Den dataansvarlige hos Gourmet Coffee er den Adm. Direktør.

Som kunde har du til enhver tid mulighed for at få indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til Gourmet Coffee på info@gourmetcoffee.dk

Læs meget mere om persondatapolitik HER.

XII. Lovvalg og værneting 

Alle køb af varer på www.gourmetcoffee.dk er underlagt dansk ret. Eventuelle stridigheder afgøres af de ordinære danske domstole.

Besøg vores online shop

Er du erhverv? Se vores kaffeløsning til dig.

Indkøbskurv
Scroll to Top